dilluns, 25 d’agost del 2014

Zona de pícnic de Sant Llorenç de Montgai, La Noguera

Seguint la recomenació de la Mari Jo Elias, seguidora del bloc, hem estat a aquesta petita zona de pícnic urbana a Sant Llorenç de Montgai. Venint de Camarassa està just a l'entrada del poble, queda a la dreta de la carretera.
És una zona coberta i consta de 2 taules. Si no ho saps des de la carretera no la veus perquè queda elevada i no es veuen les taules.









A un costat té les escales i a l'altre una rampa que facilita l'accés a cadires de rodes i cotxets.




A l'altre costat de la carretera hi ha espai per aparcar.



Però el gran atractiu no és la zona de pícnic en si, si no l'entorn de l'embassament de Sant Llorenç de Montgai. S'hi poden llogar kayaks i patins; t'hi pots banyar; es pot fer senderisme donant la volta a l'embassament; es pot visitar les excavacions d'un jaciment neanderthal; hi ha una via ferrata molt interessant (Via Ferrata "Cagate Lorito"); vaja que no us hi aburrireu.






En el seu bloc Petites Rutes per Catalunya , la Mari Jo Elias té una entrada sobre la volta a l'embassament :



Situació:


Accés: Com he comentat, venint de Camarassa queda a l'entrada del poble, a la foto del Google Earth podeu veure a la dreta la teulada de la zona de pícnic i a l'esquerra lloc per aparcar.


Què visitar?

Sant Llorenç de Montgai:


El Merengue (trinxeres franquistes de la Guerra Civil): poc després de Balaguer direcció Camarassa trobareu indicadors cap a El Merengue. És molt interessant, es tracta d'un turó ple de trinxeres que es poden visitar lliurement. És una ocasió per què els nostres fills (i nosaltres) tinguin present aquesta etapa de la nostra historia.




La Noguera:








4 comentaris:

  1. Un lloc prou interesant per visitar, gracies Marta per la troballa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josep,
      Moltes gràcies. Si, a nosaltres ens va agradar molt.

      Elimina
  2. Marta, he agafat una foto teva d'aquesta àrea de pícnic per posar-la al meu blog, espero que no t'importi, per suposat que faig menció a que és de "Som de Pícnic". Si vols que la tregui m'ho dius.
    Salutacions i a seguir be, m'encanta aquest blog!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marijo,
      Gràcies per dir-m'ho; sempre que com dius mencionis d'on és no hi ha cap problema. A mi també m'agrada molt el teu, però últimament no tinc temps de res... A veure si aviat em posso al dia.
      Una abraçada,

      Elimina