dilluns, 13 de juliol del 2015

Zona de pícnic (berenador) de l'Estany de les Abelletes, Pas de la Casa, Parròquia d'Encamp (Andorra)

Molt bona zona de pícnic però asolellada a l'Estany de les Abelletes (o Estany de la Font Negra), a uns 2 kms del Pas de la Casa. S'hi pot arribar caminant des de la població o en cotxe per una pista forestal de condicions irregulars en algun tram. Sobre el mapa està a França, però la web d'Andorra diu que una part del llac està a Andorra, m'agafo a això i que l'accés en cotxe és des d'Andorra per considerar la zona de pícnic com andorrana.
No té cap ombra, així que l'ho ideal és anar-hi a la tardor o primavera, nosaltres hi vam ser ahir i s'hi estava bé, però al fer airet no t'adones del què pica el sol.

Consta de dues petites zones de taules a dos punts diferents de l'Estany.

Zona A: és la més propera a l'aparcament o punt d'arribada. Té dues taules de pedra grans i un bloc de 3 barbacoes.

Zona B: està a uns 100 metres de la zona A en direcció al costat oposat d'on hem arribat. És exactament igual: 2 taules de pedra grans i un bloc amb 3 barbacoes.

L'Estany és molt maco, està a una altitud de 2.258 metres. No és molt gran, nosaltres li vam donar la volta sense esforç; parant-nos a fer fotos, mirar els peixos i les granotes, remullant-nos els peus, gaudint del paisatge, etc. És a dir, amb tota la tranquilitat del mon potser vam estar 1 hora (però parant molt).

Una altra granota força ben camuflada

Un dels 2 rierols que hi van a parar, aquesta és l'aigua més freda que he tocat a plè estiu.

Hi han mils de capgrossos

A l'arribar hi ha una petita zona on es poden deixar alguns cotxes, no vaig pensar a fotografiar-la.

Situació:

Accés: nosaltres vam arribar a El Pas de la Casa pel coll en vers de pel túnel, si la meteorología ho permet val la pena (a dalt de tot vam trobar cavalls i pel camí hi han unes vistes espectaculars). Poc abans d'arribar a la població veureu un restaurant (o això semblava, ahir estava tancat), de darrera l'edifici surt la pista forestal. L'heu de seguir fins al llac, o podeu deixar el cotxe abans (perquè hi ha algun tram no molt bo) i seguir caminant.
Agost 2017: Hi hem tornat a anar i la veritat és que hi ha un tros molt dolent, fa temps que no ho arreglen i hi ha un tros que és tal qual com la llera d'un riu ple de pedres força grosses; si el vostre cotxe no és gaire alt no us ho aconsello; millor deixeu el cotxe  seguiu caminant.

Tingueu en compte que quan és temporada d'esquí per aquí no s'hi pot arribar, perquè haurieu de passar pel mitg de la pista d'esquí.

Què visitar?

Pas de la Casa: personalment no m'agrada, és com Andorra la Vella en petit. Tot són botigues i supermercats.

No he trobat web de turisme

Coll Pas de la Casa: val la pena fer-lo, la carretera és ample i de doble sentit. Durant el bon temps hi podeu trobar cavalls i vaques. Molts matins trobareu un mar de núvols a la vall francesa que hi ha sota El pas de la Casa.

Parròquia d'Encamp:

1. Bon reportatge Marta, unes vistes precioses, lo fotut es que tens que portar-hi el para-sol de la platja, je je. Una abraçada i endavant.

1. Moltes gràcies Josep. Si, el tema de falta d'ombres és una llàstima, però es pot venir a la primavera o la tardor... Una abraçada!

2. Hola!
    Felicitats pel bloc!
    Som una família de 4 membres que el pròxim cap de setmana marxem a Andorra a passar uns dies. M’ ha cridat l’atenció el post de l’Estany de les Abelletes. Ens hem animat a anar-hi i fer una barbacoa. Et volia preguntar si s’ha de demanar algun permís per fer una barbacoa, o simplement arribem i la fem? He llegit que en aquest estany hi pesquen, creus que s’hi ha d’anar amb temps per reservar barbacoes? Hi aniríem en cap de setmana.
    Gràcies per la teva atenció,
    Marina

1. Hola Marina,
      Moltes gràcies!
      Allà no hi havia cap cartell on digues que s'ha de fer reserva, però nosaltres hi vam ser fa 1 any; si et vols quedar tranquila truca a l'Ajuntament del Pas de la Casa. Nosaltres hi vam ser un cap de setmana de juliol I no hi havia ningú utilitzant ni les taules ni les barbacoes; no sé com estarà ara. Tingueu en compte que són taules de pedra I poden estar força fredes dependent del temps , està a força altitud. Espero que gaudiu, Andorra és fabulosa.
      Gràcies a vosaltres per seguir-nos