dissabte, 24 d’agost del 2019

Àrees de pícnic de les 9 Rescloses de Fonseranes del Canal du Midi, Béziers, Hérault (França)

Pràctiques àrees de pícnic en un punt molt turístic i interessant de Béziers. Les fotos són de principis de setmana a primera hora de la tarda. En francés són les 9 écluses de Fonserannes (aire du pique-nique).
El primer que us he de dir és que no són àrees de pícnic especialment boniques, estan a la solana, però no vindreu fins a Béziers per fer pícnic, sino que vindreu per fer turisme i si voleu estalviar uns diners dinant de pícnic doncs també està bé (sense deixar de probar algún dia la cuina local). Així que són àrees de pícnic funcionals per visitar un espai realment interessant.

En total hi ha 6 taules de pedra repartides en 2 espais:

A- Pàrquing: hi ha 3 taules al costat de l'aparcament.

B- Canal: passades les 9 rescloses, en el canal secundari hi han 3 taules també de pedra. Des d'aquí es veu la catedral de béziers i el canal secundari.

Dintre de l'espai de les 9 rescloses hi ha banys, restaurants  (2), oficina d'informació, lloguer de barques, possibilitats de creuers, etc.

Les 9 rescloses de Fonseranes: aquestes rescloses, que estan seguides, superan un desnivell de 21, 6 metres, però la 9ª no s'utilitza, és la que dóna al canal secundari. Així doncs les 8 rescloses operants superen un desnivell de 13,60m. Dit així no sembla un gran desnivell, però  per un vaixell canal amunt si és molt, he de dir que visualment semblen més metres. Les indicacions us portaran a un aparcament on s'han de pagar 7€ per cotxe (inclou una audioguia), és l'aparcament on hi ha l'àrea de pícnic 1. Seguint el camí peatonal (o per anar en bici) arribareu al Canal du Midi i a l'inici de les rescloses, on tindreu una bona perspectiva de l'espai, perquè aquí comença la baixada.

A part de l'estètica de l'espai, que és molt bonic, la gràcia és veure les rescloses en funcionament. Nosaltres vam baixar fins a la penúltima i vam veure el procès per fer pujar 3 embarcacions. La veritat és que és ben curiós i entretingut. A les fotos següents us heu de fixar en el nivell de l'aigua respecte el mur de la resclosa.

Quan arribeu a baix de tot de les rescloses trobareu 2 canals, a l'esquerra hi ha el què us deia que és secundari on hi  ha l'àrea de pícnic B, a la dreta segueix el Canal du Midi, l'altre part interessant d'aquest espai és seguir aquest camí fins que el canal du Midi creua el riu Orb, és a dir és un pont navegable.

Canal secundari
Canal du Midi cap al pont navegable

Buidatge d'una reslosa superior des de la base

Nosaltres ens vam entretenir molt observant les rescloses i quan ens en vam adonar portàvem quasi 2 hores aquí, no vam poder anar fins al pont navegable perquè voliem visitar un jaciment gal i teniem el temps just per arribar-hi abans no tanquéssin taquilles (àrea de pícnic del Jaciment Gal d'Ensérune)

Situació:

Coordenades de GPS de l'aparcament:  43°19'51.68"N    3°11'44.60"E

Accés: si surtiu de Béziers pel pont nou, el què està al costat del pont Vell (peatonal) de seguida trobareu indicacions cap a les 9 Éclouses, nomès les heu de seguir i  us portaran a l'aparcament de pagament.
Però hi podeu accedir caminant, no és un espai vallat, està obert, des d'altres punts del canal, com per exemple des del costat de l'àrea de pícnic B, al carrer que segueix el canal secundari hi havia cotxes aparcats (no sé si és zona d'aparcament de pagament o gratuïta).

Què visitar?

Béziers:  petita i bonica ciutat, val la pena venir si esteu a prop per les vistes des del riu amb el Pont Vell i la catedral de fons i les 9 rescloses, té carrers amb encant; la part que més ens va agradar és al voltant del mercat cobert, perquè són edificis d'estil molt parisí però no surt a les fotos.

Hérault: Si us agrada el Canal du Midi, us podeu arribar al Túnel de Malpas, es pot passar caminant per dintre, té encant sobretot si enganxeu algún vaixell creuant-lo o dos com nosaltres vam trobar.