diumenge, 25 d’agost del 2019

Àrea de pícnic Font de les Rovires, Pallejà, Baix Llobregat

Inspirats en el bloc de fonts de la web Encos hem estat en aquest petit paradís a les afores de Pallejà. Les fotos són d'aquest matí.
Consta d'1 sola taula de fusta quadrada ben ombrejada. L'espai és forá enclotat, així que està protegit del sol. La taula està a pocs metres de la font que dóna nom a l'espai, la font és d'aigua no tractada.

El gran atractiu d'aquest espai és el torrent dels Bufadors que rodeja l'àrea de pícnic i la cascada que hi ha a escasos 5 metres de la taula. És important respectar i preservar aquests espais naturals, si no els cuidem els perdrem.

Es pot pujar per darrera la taula per veure la cascada des de més amunt on fa petites basses. però no és possible banyar-shi, tot i que els gossos ho fan.

Situació:

Coordenades de GPS:  41°25'47.11"N    1°58'57.20"E

Accés: Heu de sortir de Pallejà pel carrer Ramon Llul, al final d'aquest carrer comença el camí de Can Coll, l'heu de pendre.
El Camí de Can Coll comença sent asfaltat, heu de seguir-lo fins que trobareu una intersecció on el camí asfaltat gira a l'esquerra cap a una finca particular, però cap a la dreta segueix el camí de Can Coll sense asfaltar.
Heu de pendre la pista forestal de terra de la dreta
Preneu aquesta pista de terra, a pocs metres hi ha l'accés a la Bassa de la Font del Carinyo que és preciosa i té 1 taula. Seguiu la pista endavant durant 500 metres més, llavors trobareu l'accés a la font a la dreta, hi ha un cartell de fusta que ho anuncia.

En aquest punt de la pista no hi ha espai per deixar el cotxe, heu d'avançar uns 100 metres i la pista s'amplia suficientment per deixar el cotxe sense molestar.
La Font està a 100 metres dels cartells, però en sentit descendent. La baixada és abrupta, amb forta pendent però és curta.

Nosaltres després hem pujat per darrera la cascada i hem anat a sortir on teniem el cotxe, però baixar és millor per on possa els cartells.

Podeu arribar caminant des de Pallejà, és aproximadament 1 quilómere, des de l'estació són 2km.  També s'hi pot arribar des de l'altre costat del pontet que creua el torrent a l'àrea de pícnic.

Què visitar?

Pallejà:

Baix Llobregat:

1. Bon reportatge Marta, un lloc per tindre en compte.

1. Moltes gràcies Josep! Si, sobretot quan baixi més aigua, si a plè agost està així, a la primavera deu ser preciós.