dissabte, 14 de setembre del 2019

Àrea de pícnic Font del Músic i Gorg d'en Valls, Sant Feliu de Pallerols, Garrotxa

Inspirats en el llibre Els imperdibles de la Garrotxa i el bloc de fonts de la web Encos hem estat en aquesta bona àrea de pícnic ubicada en un entorn fabulós al sud de Sant Feliu de Pallerols. Les fotos són d'aquest matí.
Nomès té una taula de fusta enmig d'un prat verd al costat del riu Brugent. Queda per sota de la Via Verda d'Olot a Girona i uns metres per sobre de la font i el riu, però des de la taula es veu i es sent el riu. He llegit que en aquest espai hi pasturen vaques, així que sobretot si veniu amb gossos seguiu les normes i porteu-lo lligat.

Per baixar a la font es per un corriol amb pendent però són pocs metres. El nom de la font es per  la casa que hi ha a l'altre costat de la Via Verda.

A 50 metres de la font, riu avall, hi ha el Gorg d'en Valls, per accedir-hi s'ha de creuar el riu i per fer-ho s'ha de fer tal qual, no hi ha ponts ni passeres. En aquest punt el riu és poc profund, igualment es pot passar de pedra en pedra. El meu marit l'ha creuat fàcilment, jo que sóc poc àgil no ho veia tan clar per la distància de les pedres, però amb l'ajuda d'un tronc si he creuat. Hem creuat just per davant de la font, però si el riu va més ple potser hi haureu de possar el peus a dintre (compte a no relliscar). Un cop hem tornat del gorg, hem retirat el tronc de la llera a on era.

Un cop heu creuat heu de seguir un corriol que queda a l'esquerra, és estret. Seguiu uns metres endavant i veureu un caminet a l'esquerra, que porta a la part superior del gorg; però si seguiu endavant en vers d'agafar aquest camí trobareu una baixada pronunciada fins al riu, haureu de creuar un tros de riu i ja estareu a la "platgeta" del gorg. Si veniu per banyar-vos heu de ser conscients que sempre que us banyeu en un riu és sota la vostra responsabilitat i heu de ser molt, però molt respectuosos amb l'entorn.

L'espuma no és bruticia, és per les plantes

Situació:

Coordenades de GPS:  42° 4'18.79"N    2°31'10.10"E

Accés: Nosaltres hem deixat el cotxe a l'Antiga Estació del Carrilet de Sant Feliu de Pallerols, que està a la Via Verda, en una altre ocasió us la descriuré perquè té 1 taula.

Hem agafat la Via Verda direcció al sud, cap a Les Planes d'Hostoles. Hem trigat entre 20 y 25 minuts fins a l'àrea de pícnic.

Hem creuat la població tot seguint la Via Verda.

Quan deixeu les cases trobareu a la dreta un petit parc amb una font de xarxa. Seguiu endavant.

Fareu un tros força a la solana, però no dura molt.
A dalt del turó es veu el castell d'Hostoles

Quan s'acabi el camí assolellat, ja veureu la taula a la dreta (per sota del nivell de la Via Verda), l'accés està just abans que comenci la part ombrejada, és una pendent pronunciada en un angle de quasi 180º respecte la Via Verda.

Accés al gorg:

Què visitar?

Sant Feliu de Pallarols: El riu Brugent creua la població, no deixeu d'anar al carrer de Sant Sebastià que està davant del riu, és molt bonic, llàstima que no baixava gaire aigua.

Seguint el riu cap al centre trobareu una escultura del Pescallunes i una lluna sobre el riu, molt bonic. Hi ha un cartell que explica la llegenda del Pescallunes.

Al bloc hi ha 2 àrees de pícnic més de Sant Feliu de Pallarols:

Nosaltres hem fet l'excursió número 11 del llibre Els imperdibles de la Garrotxa, l'excursió és fins al gorg de la Mola, que en teoria està a 40 minuts de l'estació de la Via Verda, aproximadament uns 3 o 3,5 km. d'anar i després el mateix per tornar.

Sota el 2on pont que trobareu després de l'inici, l'Antiga Estació, hi ha l'accés a la Font d'en Boix que també té àrea de pícnic: Font d'en Boix

Un cop visitada la font del Músic i el gorg d'en Valls hem tornat a pendre la Via Verda direcció Les Planes d'Hostoles i hem seguit endavant.
Gorg d'en valls des de la Via Verda

Pel camí trobarem ponts i túnels, doncs just després del segon túnel (el primer que es veu a la foto de sota) surt un camí a la dreta.
Sesguiu aquest camí i us trobareu una intersecció d'un camí ample de terra, heu d'anar cap a l'esquerra però no per la via ample, sino per una desviació que hi ha a l'altre costat de la via ample. En aquest punt surten 2 camins.
La via ample de l'esquerra va a la carretera, els 2 camins estan a la dreta de la foto, on hi ha la muntanyeta de pedres

Nosaltres no hem llegit bé l'últim punt i hem agafat el camí de la dreta que va per una pendent molt pronunciada i us porta fins a les balmes de la Torra, indret molt bonic amb el riu que passa per sota les balmes. Des d'aquí no es pot arirbar al gorg a no ser que ho facis per dintre el riu. Així que agafeu el camí de l'esquerra. Quan hem tornat a pujar al veure l'hora que era no hem volgut tornar a baixar pel camí correcte, així que ens hem perdut aquest gorg, haurem de tornar.

Si us fixeu en la foto de sota, al final del riu es veu un noi, el gorg de la Mola està allà.

Al no poder seguir pel riu, hem seguit un caminet que anava riu amunt i en uns 15 metres hem trobat una bassa o gorg, força bonic també, hi havia un arbre creuant-lo submergit.

Garrotxa: és una de les meves comarques preferides, és un petit paradís...
Gorg de Santa Margarida a Les Planes d'Hostoles

1. Molt bon reportatge Marta, heu fet una bona excursioneta plena d'encants pel mig del camí, me l'apunto, el gorg den Valls el desconeixia, tinc que anar un dia a fer un vol per Sant Feliu, hi he passat un mon de cops i no m'hi he parat mai, i sí la Garrotxa es un lloc especial. Una abraçada i salut.

2. Moltes gràcies Josep! Jo cada vegada que vaig a la Garrotxa en torno més enamorada...
    Si t'animes a fer aquesta excursió hauries de poder veure fins a 4 gorgs, la llàstima és que no hi ha cap tipus de indicació pel camí, has de saber com arribar-hi.