dimecres, 12 de setembre del 2018

Àrea de pícnic El Forat de la Donzella, Bot, Terra Alta

Inspirats en Totnens vam estar en aquesta bona àrea de pícnic a les afores de Bot, als peus de l'ermita de Sant Josep. Les fotos són de fa uns 10 dies, un dissabte a la tarda.
Consta de 6 taules de pedra força grans, cada una ben bé per 10 persones. És important dir que hi ha un BLOC DE BARBACOES que estan CLAUSURADES; fa varis anys que no es poden utilitzar perquè no estan adaptades a la nova normativa. Sempre és important seguir les normes, però aquí sobretot perquè és un espai de secà de dificil accés per als bombers, un incendi aquí seria complicat de controlar.

A la part central de l'àrea de pícnic hi ha 4 taules molt ben ombrejades; les altres 2 taules queden  en un espai elevat 1 metre respecte a la part central, que és on hi han les barbacoes clausurades. Aquestes taules estan a la solana.

És un espai singular, té un terra artificial de pedres i sembla el curs d'una riera, en un extrem de l'àera hi ha baranes perquè hi ha un petit barranc, es pot passar pels dos costats; a la dreta hi ha els banys.

Els banys

Suposo que us pregunteu d'on li ve el nom, El Forat de la Donzella, doncs a l'espai elevat on hi ha les 2 taules hi ha també una font. A l'esquerra veureu un camí que baixa empedrat, doncs uns metres més a munt hi ha una surgència de la pedra que dóna el nom a l'espai i ho entendreu de seguida. Quan hi vam ser no rajaba aigua.

Per accedir a l'àrea de pícnic s'han de baixar unes escales des de l'aparcament.

Situació:

Accés:
Si arribeu a Bot venint de Gandesa, heu de creuar el poble i girar pel carrer on hi ha  l'Agro-botiga, anar fins al final del carrer, gireu a l'esquerra i preneu una baixada que surt del poble. A baix veureu l'estació de la Via Verda (on també hi ha àrea de pícnic i us explicaré un altre dia). Trobareu una desviació per passar per sota de la Via Verda, la creueu i seguiu endavant per la carretera TV-3301 uns 50 metres; trobareu una desviació a la dreta i la preneu. Seguiu aquesta carretera o pista forestal fins que trobareu una bifurcació on estan indicats l'ermita de Sant Josep i l'àrea recreativa. Agafeu la desviació de l'àrea recreativa, és una pista estreta però curta, en uns 300 metres arribareu a una petita explanda on deixar el cotxe. D'aquí surten unes escales per baixar a l'àrea de pícnic.

Què visitar?

Bot:
No deixeu de pujar a l'ermita de Sant Josep, és molt bonica i a més té unes vistes fabuloses.  És un espai molt maco, l'últim tram s'ha de fer a peu o per un caminet de xiprers o per unes escales que pugen d'una àrea de pícnic mig amagada a sota mateix de l'ermita; aquesta àrea de pícnic és utilitzada quan fan l'aplec però podeu utilitzar les taules, el tema és que no hi ha bancs; el què si té és banys.

Terra Alta:

Aquesta comarca us ofereix una infinitat de possiblitats: Els Ports, Espais de la Batalla de l'Ebre, molt cellers per als aficionats al Enoturisme, la Via Verda de la Val de Zafán, etc.

Em va impressionar el centre històric d'Horta de Sant Joan, però hi vam arribar quan es feia fosc i no vam quasi poder fer fotos. Tan el poble com l'entorn són espectaculars.