diumenge, 17 de març del 2019

Àrea de pícnic Font d'en Sert, Sant Cugat del Vallès, Vallès Occidental

Inspirats en el bloc de fonts de la web Encos hem estat en aquest bonic paratge del Parc Natural de Collserola, dintre del terme municipal de Sant Cugal del Vallès. Les fotos són d'aquest matí.
Consta d'una sola taula ovalada i de ferro, els bancs són troncs amb potes metàliques, quan estava acabat de fer havia de ser la mar de maco, però ara els troncs estan deteriorats i trencats, fan de mal seure la veritat i és una llàstima perquè és un indret bonic, agradable i ombrívol; us recomano portar una manta o algo semblant per seure sobre els troncs.

La Font de'n Sert consta de 2 brocs: la font que hi ha al fons de l'espai i un broc que dóna a la riera de Sant Medir per davant de la taula.. L'aigua no té garanties sanitàries.

L'espai de la font és tancat, el rodeja un petit mur pel costat esquerra i varis bancals a la part dreta.

Situació:

Coordenades de GPS:  41°25'57.63"N    2° 7'2.36"E

Accés: Tot i estar tan a prop de Barcelona (del barri Horta-Guinardó) pertany al municipi de Sant Cugat. Heu d'agafar la carretera de la Arrabassada (BP-1417)

S'arriba a la font per un sender senyalitzat que surt de davant de Can Puig (un centre terapèutic) de la carretera de Sant Medir. Entre el quilòmetre 6 i el 7 de la carretera de l'Arrebassada trobareu a Can Ribes la desviació per anar a Sant Medir. La preneu.

Seguiu per aquesta carretera, trobareu 3 corbes molt tancades a la dreta, nosaltres hem deixat el cotxe a la 3ª corba on hi ha un espai de terra fora de la carretera.

Des d'aquest punt (accés A del mapa de més avall) el camí és més curt, però la baixada fa molta pendent. Heu de baixar fins que en uns 150 metres trobareu una intersecció.

Tireu per camí de la dreta (l'esquerra us porta fins a Can Puig) durant uns 50 o 70 i arribareu a la font.
Davant l'espai de la font, per sota, el camí segueix cap a la Font Groga tot creuant el pontet.
També s'hi pot arribar des d'un camí planer que surt de davant de Can Puig (punt d'accés B del planell de més avall). És planer en quan a desnivell, però és un camí estret i amb pedres i arrels no apte per a persones de mobilitat reduïda o per a cotxets. Des d'aquest punt són uns 300 o 400 metres.

Escala d'accés al camí cap a la font

Al bloc hi han més àrees de pícnic de Sant Cugat: