dissabte, 14 d’abril del 2018

Àrees de pícnic del Parc del Castell de l'Oreneta, Barcelona, Barcelonès

Molt bones àrees de pícnic en aquest magnífic parc de Barcelona. El parc està al barri de Sarrià Sant Gervasi de Barcelona, al carrer Montevideo. Les fotos són d'aquest matí, amb un dia força lleig que ha acabat en pluja. La veritat és que feia molts anys que no hi venia, des de que les meves filles eren petites, però no en recordava les àrees de pícnic.

El parc té un total de 19 taules de fusta repartides en 2 espais, els 2 força amagats:

A) Àrea del castell: ubicada a la part alta del parc però fora de la vista dels camins hi ha aquest espai amb 10 taules, algunes amb ombra. És un racó molt tranquil, bonic i queda apartat del nucli més visitat, tot i estar a tocar.

B) Àrea del Mirador: té 9 taules quasi totes a la solana, excepte les 2 que estan sota el garrofer. He de dir que aquesta àrea no està indicada al planell del parc, bé almenys al què hi ha a l'entrada que hem utilitzat nosaltres.  Des d'aquí gaudireu d'unes bones vistes de Barcelona, però avui estava molt gris, de fet aquí ens ha començat a ploure. Com a handicap he de dir que se sent el soroll de la Ronda de Dalt.

Es tracte d'un parc de 17 hectàrees als peus de Collserola, és bàsicament un bosc amb camins i varies àrees d'oci. Nosaltres hem entrat per baix i us he de dir que fa força pujada fins a la part on estan les àrees de joc. Si aneu carregats penseu primer a quina àrea de pícnic voleu anar i entreu al parc per dalt o per baix depenent d'això.

Al parc hi trobareu vàries àrees de joc, una hípica per montar ponis, un mini trenet, wc (no els hem vist) i un bar que tampoc hem vist. He de dir que al parc hi ha un punt de caminets i per fer-lo tot necessites molta estona, al tornar a mirar el plano a casa, he vist que ens hem deixat una àrea de jocs i l'espai marcat com a 1 en el planell del mapa on hauria d'haver un dels lavabos i restes del castell. També he de dir que al planell marca que on hi ha el mirador hi ha uns lavabos i un resturant, però en el mirador hi ha una àrea de pícnic i ni bar ni banys, o ens hem deixat una altra part...

Nosaltres hem entrat pel carrer de Gaspar Casadó (els accessos B del planell), per la porta que queda més a l'esquerra.

Pel camí trobareu cartell indicatius, però no torbareu més planells. En aquest primer per anar a la part superior del parc heu de seguir recte, si agafeu el camí de la dreta anireu a l'àrea de pícnic del mirador i a l'esquerra hi ha una taula de pedra, fora del camí, no es veu gaire.

Seguiu la desviació cap al mirador i trobareu una bifurcació, és el camí de l'esquerra.

Però si continuem amunt en vers d'anar cap al mirador i anem a la part alta, el camí va fent ziga zagues i com us he dit té força pendent, però no és un camí molt llarg. Seguiu les indicacions del cistellet cap al pícnic.

Arribareu a una part més planera i us trobareu un camí prinicpal que podeu anar a la dreta o a l'esquerra. De fet és un camí circular, però hi ha algún altre camí més que dóna aquí (el que porta a l'espai que no hem visitat...)
Just a l'esquerra, en aquest mateix punt, hi ha l'hípica. Nosaltres no hem vist cap poni, estàven a l'interior, eren poc més de les 10 del matí i quasi no hi havia ningú al parc.

Nosaltres hem seguit les indicacions cap a l'àrea de pícnic, però en vers de trobar-la hem anat passant per difernts espais.

En el cartellet de sota possa castell, per això pensàvem que era on hi havia hagut el castell i se'ns ha passat l'altre part marcada al mapa. En el planell de l'inici possa que el castell es va destruir durant la Guerra Civil, així que ja sabiem que castell, castell no hi havia.
 Trobareu una divertida àrea de jocs inspirada en el Rei Jaume I i Violant d'Hongria.

Davant d'aquesta àrea de jocs hi ha el què haurà estat una font, però ara no té ni el broc, una pena... Darrera hi ha àrea boscosa.
Seguim el camí entre la font i l'àrea de jocs dels reis i arribarem al nucli prinicpal del parc, a l'esquerra hi han 2 taules de ping pong i a la dreta un espai obert força gran amb 2 àrees de jocs i bancs a l'ombra.

Més amunt d'aquestes àrees de jocs, direcció cap a la muntanya hi ha el trenet del parc, nomès funciona els diumenges i festius, així que no l'hem vist.

Doncs bé, l'àrea de pícnic del castell està darrera les taules de ping pong, hi podeu arribar passant per darrer les taules, on primer us trobareu un dipòsit d'aigua i si seguiu endavant trobareu les taules.

O bé seguiu un camí ampli que surt del costat de les taules de ping pong i el seguiu fins que trobareu una desviació a l'esquerra que porta a les taules, però no està indicat.

Si en vers d'agafar el camí cap a les taules seguiu el camí principal haureu donat la volta i tornareu a estar a l'hípica dels ponis.

Situació:

Accés:Recordeu que en grans poblacions no posso el recorregut, és millor utilitzar navegador.
Per deixar el cotxe no és fàcil, a l'accés de la part alta hi ha marcat un aparcament, però no hi hem arribat. Per la part inferior del parc haureu de buscar aparcament pels voltants del carrer Montevideo.
Podeu venir en transport públic, arirben a prop varis autobusos: 22, 68 i 75 a la Plaça de Pedralbes, el 130 a la plaça Blada i el V3 a la Ronda de Dalt amb l'Avinguda J.V. Foix.

Què visitar?

Barcelona:  A tocar del parc hi ha el Monestir de Pedralbes, un petit racó medieval encantador.

Si us agrada l'arquitectura potser us agradarà veure una esglesia que està a uns 500 metres del Monestir (a la carretera d'Esplugues) i que sembla inspirada en l'estil de Palladio, molt curiosa i bonica; és Santa Maria Reina.