diumenge, 14 de gener del 2018

Àrea de pícnic Font del Fonoll, Alella, Maresme

Inspirats en el bloc Encos hem estat en aquesta tranquila àrea de pícnic en el barri de Mas Coll d'Alella, dintre del Parc Natural de la Serralada Litoral. S'ha de caminar uns 300 o 400 metres per arribar-hi, però és de fàcil accés.
Les fotos no m'agraden, quan les faig amb el mobil no les controlo bé, em sap greu.
Consta de 3 taules de fusta, però una està totalment cremada per alguns vàndals, una autèntica pena. Una de les altres també té una part cremada i inclús hi havia una colilla de cigar a sobre, increible i molt trist a la vegada. Bé, l'espai és tranquil i força silvestre, no sembla que estiguis tan a prop d'una àrea urbantizada.

L'espai és ampli, s'hi pot jugar o descansar, i a més hi ha la font que li dóna nom.

Situació:

ACCÉS: Per arribar a l'àrea de pícnic s'ha de fer des del carrer Vallespir del barri residencial Mas Coll.
Hi ha un autobus, el 646, que deixa molt a prop de l'accés.
Per arribar-hi en cotxe, us recomano possar el navegador: carrer Vallespir 12. Però intentaré explicar-vos-ho.
Heu de sortir a per la sortida 86 de l'autopista.
 Al sortir de l'autopista estareu a la carretera del Masnou-Granollers, seguiu direcció a l'interior
 Fins que a l'esquerra trobareu una desviació per anar cap al barri Mas Coll

La preneu i estareu al carrer Riera Coma Fosca, seguiu endavant fins l'entrada d'un Caprabo.
 On just després hi ha una bifurcació, agafeu el carrer de la dreta que segueix sent el mateix carrer.
 Fins a l'edifici de sota, que és l'entrada a la Torre del Gobernador, on s'acaba el carrer.
  Girem a l'esquerra i a pocs metres trobarem una altre bifurcació.
 Agafem el carrer de l'esquerra que és el carrer Mas Coll.

Seguiu aquest carrer fins que veureu una petita plaça, on heu de girar a l'esquerra i pendre el carrer Selva.
 Seguiu endavant per aquest carrer.
 Fins al primer carrer a l'esquerra, que finalment és el carrer Vallespir. A la dreta de la foto podeu veure la parada del bus que deixa més a prop de l'àrea de pícnic.
 Passareu per davant d'un dipòsit d'aigua i just després hi ha la corba on està l'accés.
 Heu de mirar de deixar el cotxe on pugueu i a partir d'aquí s'hi arriba caminant.

A l'entrada torbareu panells informatius.

Nomès heu de seguir el camí.

Trobareu un altre panell informatiu a l'esquerra, just davant d'una bifurcació de camins.

Els 2 camins porten a la font, però el de l'esquerra està en millors condicions.
En breu trobareu l'indicador de la font a la dreta, i ja veureu una de les taules.

Què visitar?

Alella:

Maresme:
Us recomano el Parc de les Bateries de Montgat, on destaquen 2 canons i unes vistes fantàstiques de la costa, perquè queda elevat. Pel què he vist en fotos del Google Earth durant el bon temps hi ha un quiosc-bar amb bancs per gaudir de les vistes; ahir estava tancat.

Ahir feia un dia força lleig...