dissabte, 9 de setembre del 2017

Àrea de pícnic (berenador) Font de la Navina, Ordino, Parròquia d'Ordino (Andorra)

Petita àrea de pícnic a uns 1800 metres d'altitud al Coll d'Ordino, està en el km 7 de la carretera que creua el Coll. Les fotos són de mitjans d'agost.
Consta de 6 taules de pedra i un bloc amb 4 barbacoes. Fa temps que no us ho dic, recordeu portar al cotxe alguna manta o tovalloles perquè quan arriba el fred poder-vos aïllar de la fredor de la pedra. Les taules estan prou separades entre elles i algunes tenen ombra.

Hi trobareu la font que dóna nom a l'àrea i un plafó informatiu.

Per la part oposada a l'accés a l'àrea des de la carretera passa un sender, estret i de forta pendent, per si teniu ganes de caminar.

Hi ha un espai per deixar-hi 4 o 5 cotxes, el problema és que està al costat oposat de la carretera i l'àrea està en plena corba així que s'ha de ser molt prudent per creuar la carretera, perquè a més és una corba de quasi 360º.

Situació:
 Accés: Com he comentat està al km7 de la carretera del Coll de Ordino. Al centre d'Ordino trobareu indicacions cap al Coll d'Ordino, nomès les heu de seguir.
Quan porteu uns 4 o 5 kms trobareu en una corba també de quasi 360º i un mirador a la dreta, val la pena parar, té unes vistes magnífiques.

Passat aquest mirador trobareu l'àrea de pícnic a uns 2 kms, a la següent corba de quasi 360º cap a la dreta.

L'àrea de pícnic
 Al acabar la corba trobareu l'aparcament a la dreta i just on acaba l'aparcament la marca del quilómetre 7.

Què visitar?

Ordino:

Coll d'Ordino: Aquest coll uneix Ordino y Canillo per una carretera de muntanya de doble sentit de quasi 18 km. A nosaltres ens encanta creuar els colls perquè sempre proporcionen unes vistes increibles i preciosos indrets com el què us proposo a continuació.
Mirador Roc del Quer: Ja a prop de Canillo (a uns 5km crec) hi ha una curtíssima excursioneta que val la pena fer, és anar fins al Roc del Quer que es un mirador suspès a l'aire amb unes vistes brutals.  Són uns 400metres, però la meitat són de forta pendent: millor no fer-ho amb cotxets o persones amb dificultats de mobilitat.
Venint de Ordino i de l'àrea de pícnic de l Font de la Navina és fàcil de distinguir on és, trobareu l'aparcament de la foto de sota.
Nomès heu de seguir el camí i la gent, quan hi vam ser a l'agost hi havia un punt d'informació obert; no hi ha pèrdua. Pel camí trobareu algún altre mirador per gaudir d'aquest paisatge.

Aquesta és la part planera

Quan arribeu al mirador del Roc del Quer trobareu 2 miradors, el primer que trobes quan arribes que queda per sobre de la plataforma volant i proporcina seguretat als que tenim vèrtig. Si teniu la sort de no tenir vèrtig val la pen baixar a la plataforma on a més hi ha una part que és de vidre.

A sota del mirador superior hi ha plafons informatius de la formació geològica del terreny.