dimarts, 7 de març del 2017

Àrea de pícnic de la Presa de Cavallers, Vall de Boí, Alta Ribagorça

Fantàstica àrea de pícnic que ens van recomanar en un dels punt d'informació turística de la Vall de Boí. Altre cop no té nom, últimament no tinc sort; li he posat de la Presa de Cavallers perquè està als peus d'aquesta presa, no us confongueu i la busqueu a dalt on hi ha el mirador. Aquest indret queda dintre del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
Consta de 5 taules de fusta repartides en un espai molt gran. En aquest punt la vall és molt tancada, les fotos han quedat molt malament de llum perquè era una tarda de novembre i a l'ombra quasi no hi havia llum; em sap greu. L'espai té diferents nivell i nomès 2 de les taules estan a tocar del riu Noguera de Tor.

A més de les taules hi ha alguns bancs de fusta i molt espai per jugar fins i tot hi ha una bona explanada per jugar a pilota. És un lloc fabulós per venir a passar el dia fresquets a la primavera o estiu, i si us animeu podreu posar els peus al riu, que a l'estiu també deu estar ben fred.

Com podeu veure a les fotos de sota, l'àrea està a sota la presa tal com us he dit. Amb el cotxe podeu arribar fins a la presa, i caminant també; nosaltres vam arribar fins a un aparcament que hi ha una mica per sota del mirador, però les meves paranoies amb les carreteres de muntanya estretes ens van fer tornar a baixar sense poder gaudir de les vistes del pantà i de la vall. Si no teniu el mateix problema que jo us recomano pujar-hi perquè ha de ser espectacular. Des de dalt es poden fer diferents rutes, als punts d'informació us podran indicar quines.

L'entorn és molt bonic, i això que vam venir a l'hivern, si veniu de cara al bon temps deu ser espectacular.

Té un espai per aparcar que hi deuen cabre uns 8 o 10 cotxes, no sabem si pel bon temps s'omple molt d'excursionistes o gent que ve a gaudir de l'espai.

Situació:

Accés: És fàcil arribar-hi, però també és fàcil passar-ho de llarg.

Des de qualsevol punt de la Vall de Boí heu de seguir les indicacions cap al Balneari de Caldas de Boí, un cop arribeu a la rotonda de davant del balneari vosaltres heu de seguir endavant.
El balneari està a l'esquerra, vosaltres seguiu endavant
Just passat el balenari ja hi ha un cartell que anuncia que la presa està a 3,5km, poc després en trobareu un altre on diu que està a 4km... El punt d'informació que anuncia un dels indicadors a l'hivern el vam trobar tancat, segur que pel bon temps està obert.

Quan arribeu al punt d'informació preneu la desviació de l'esquerra, tot i que per l'altre crec que també s'hi arriba però no sé si és apte per tots els cotxes.
 Des de la caseta d'informació, al cap d'uns 2 kms trobareu una desviació a la dreta que baixa força, és aquí on heu d'anar. Si baixeu en pocs metres estareu a l'aparcament.

Si ho passeu de llarg haureu de pujar fins a un dels aparcaments per donar la volta perquè no recordo si es pot fer a algun altre lloc. Nosaltres no vam veure l'àrea de pícnic fins que vam baixar. Com veieu a la foto de sota del Google Earth (posa agost del 2009) a l'estiu si que hi ha gent i a les dos bandes del riu (per això us deia que per l'altre camí també s'hi deu arribar, però si no teniu un 4x4 millor pregunteu al punt d'informació).

Que visitar?

Balneari de Caldas de Boí: al novembre estava tancat i feia una mica de peneta, quan obren ha de tenir un altre aspecte. Tot i això és maco i té gràcia veure'l.