dissabte, 23 de juliol del 2016

Font del Caner, Peramola, Alt Urgell

Avui em salto les meves propies normes per presentar-vos un espai que tot i que sols té una taula de pedra sense seients us vull ensenyar, em va agradar molt l'entorn i he considerat que val la pena donar-lo a conèixer. Està a la sortida oest del poble.

Com he dit nomès té 1 taula de pedra, al costat hi ha la Font del Caner, varis bancs de pedra i alguns elements de joc infatil. Tot això en una petita explanada per sota del nivell de la carretera. Les fotos són del febrer que és quan vam estar per l'Alt Urgell.

La Font del Cané o Caner (ho he vist de les dues formes) forma part de l'anomenat Camí de les Fonts, d'aquesta explanada surt un camí que baixa seguint el Torrent de Peramola, són escales amb força pendent, per aquí podeu seguir fins la Font de Mig. Obviament aquesta part del camí no és apte per gent amb mobilitat reduïda, però a la Font del Caner si s'hi arriba bé.

El camí de les Fonts també segueix al nivell de la carretera, on hi ha l'espai Miquel Martí i Pol erigit en record de l'estada del poeta a Peramola (com indica el monument que hi trobareu). És un espai molt agradable amb una font, un circuit de salud i bancs per descansar; la veritat és que seria un lloc ideal per possar-hi 2 o 3 taules.

Al final de l'espai segueix el Camí de les Fonts un trosset més, després s'acaba.

Situació:
Accés: Com que se'm dona fatal explicar com arribar us copia la descripció que he trobat a la web www.rutespirineus.cat :
"Des de la carretera C-14 (Oliana - Coll de Nargó), agafem la carretera LV-5118 cap a Peramola. Aquest trencall cap a Peramola el trobem just al costat d'un pont que fa la C-14 a sobre del riu Segre (3 km al N d'Oliana i 800m al S de la presa del pantà d'Oliana). Avancem 4,2 km per la carretera LV-5118 i arribem a un altre trencall, nosaltres ens desviem a la dreta seguint sempre les indicacions de Peramola. Deixem enrere a la nostra dreta el veïnat del Roser i entrem al nucli de Peramola pel carrer Frederic Ribó fins arribar a la plaça Josep Roca. Hi ha diversos espais habilitats per a estacionar-hi vehicles."
Des d'aquí podeu anar-hi caminant o amb el cotxe i deixar-lo al costat de la carretera.
Si hi aneu en cotxe quan arribeu al nucli de Peramola per les indicacions d'abans arribareu davant del safreig del poble, hi trobareu un indicador  cap a la font, gireu a la dreta i llavors estareu al carrer Roser Roca. Nomès heu de seguir endavant fins sortir del poble, seguiu uns 200 o 300 metres fins que en una corba pronunciada cap a l'esquerra veureu l'espai Miquel Martí i Pol; ja podeu deixar el cotxe en un petit espai al costat de la carretera; la Font del Caner queda a l'esquerra de la carretera, a sota, es pot baixar per unes escales o per una pendent.

A la dreta hi ha l'espai Miquel Martí i Pol

Aquí veieu l'accés per rampa, en 50 metres estu a la font.

Què visitar?

Peramola:
El safareig del poble

Hi ha un bloc de les fonts de Peramola, que són moltíssimes:

Alt Urgell:

1. La veritat és que aquest camí de les fonts pinta molt bé.
    Molt bona trobada Marta.

Molt aprop hi ha la serra del Corv que és preciosa, i l'excursió no és difícil : )

1. Hola Daniel,
      El proper cop que anem per aquí em miraré l'ho de la serra del Corv, gràcies.
      Aquesta excursió de les Fonts és molt suau i curta per vosaltres, però potser es pot allargar.

2. Hola Marta, bon reportatge, com tots, veig que es un llogaret força interessant i comparteixo amb tu que hi falten mes taules, encara que a mi ... jo sempre amb porto la meva, axí no tinc problemes (fa mes de 30 anys). Una abraçada i endavant.

1. Moltes gràcies Josep! L'ho teu és més pràctic no hi ha dubte, jejeje
      Una abraçada

3. Hola Marta. Moltes gràcies per les vostres rutes i descobertes. Al juny d'aquest any (2019) ja vam dinar amb uns amics de cami a Organyà, i dema tornarem a fer-ho, de cami cap a Andorra. Ens sembla un lloc fantastic, més encara per la frescor que es pot trobar, i lo inesperat del lloc, al vell mig d'un paisatge força sec. Salut!!!

1. Hola Tolo,
      M'alegro que us agradés, a nosaltres també ens va agradar molt. Hi ha tants racons bonics per descobrir. ..
      Gràcies a vosaltres per seguir-nos!