dimarts, 16 de juny del 2015

Zona de pícnic de la Torre Mora, Platja de Pals, Baix Empordà

Inspirats en el llibre Excursions amb nens per la Costa Brava des d'una àrea de pícnic i per la recomanació d'en Josep Balius vam estar en aquesta zona de pícnic urbana i molt ombrejada. Es troba al carrer del Golf a uns 100 metres de la platja.
Hi ha entre 12 i 14 taules de fusta repartides per un espai força gran amb molta ombra per la gran quantitat de pins que hi ha. És un molt bon lloc on dinar després d'un matí de platja.












Hi ha banys en el extrem sud-est.

L'edificació que dóna nom al lloc és una torre construida al SXVI per protegir-se dels pirates turcs i berebers. Al voltant s'hi van construir cases, en queda alguna resta.



Entre taula i taula hi ha espai per jugar.





Situació:
Accés: Si veniu de Pals per la GIV-6502 quan arribeu a la primera rotonda on comencen a haver cases heu de seguir l'indicació cap a la Platja El Grau i seguir recte endavant fins la següent rotonda on s'acaba el carrer on veureu una zona d'aparcament i a la dreta la pineda on està la zona de pícnic.

Rotonda accés 1

Pendre el carrer de l'esquerra direcció Platja El Grau

2ª rotonda que dóna a la zona de pícnic

A l'esquerra la zona d'aparcament i a la dreta la zona de pícnic
 La zona d'aparcament no la vam veure, així que no ho puc assegurar, però per Platja de Pals les zones d'aparcament que vam veure són de pagament durant l'estiu. A la part on hi han els banys hi ha zona blava per aparcar.

La platja està a una distància de 2 carrers, hi podeu anar caminant. La Platja de Pals és molt gran i sobretot llarga, no és la típica cala. Com que al matí haviem estat a Sa Tuna de Begur no li vam trobar gaire la gràcia, perquè s'assembla més a les que tenim a prop de Barcelona i veiem més habitualment. Però estava molt neta i el què té d'especial és que es veuen les Illes Medes a l'ho lluny.







Què visitar?

Nucli antic de Pals:



Begur i les seves cales:
Begur

Sa Tuna

Baix Empordà:



9 comentaris:

  1. Al costat de casa i no coneixia el lloc marta sempre aportas alguna cosa interesant una abraçada !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Cinto! Però el mèrit no és meu.
      Una abraçada

      Elimina
  2. Hola Marta, ja veig que has trobat la zona que et vaig dir, també veig que la has explorat be, no sabia lo de la zona de banys, molt bon reportatge, una abraçada i endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josep, doncs si que em sap greu, no ho recordava... Em sento fatal, al final m'ha passat el què vull evitar, oblidar-me d'alguna recomanació. Recordes a arrel de quina zona m'ho vas dir o és d'una entrada teva? Ara t'afageixo a l'entrada.
      Una abraçada!

      Elimina
    2. Ostres Josep, acabo de veure quan m'ho vas dir i fa ben poc. No tinc perdó... No entenc com se'm va passar; mira que intento sempre apuntar-me les zones que em dieu, però a vegades se m'escapa...
      Un petó!

      Elimina
    3. Hola Marta, no cal que m'anomenis, deixa el bloc com esta que ja esta prou be, el reportatge es força bo, com sempre, nomes es que m'ha fet gracia de que l'hagis trobat. Una abraçada i endavant.

      Elimina
  3. gracies per acostar-m'hi, el loc promet, i les fotos molt boniques

    ResponElimina
  4. Per afegir més info, pel de l'àrea de pícnic costat hi pasa una ruta en bicicleta per anar en família de 5'7km i 30 mtr de desnivell. La ténen penjada al blog de totnens.cat i a l'app Natura Local.
    Ens encanta el vostre mapa de zones de pocnic, us felicito, heu fet una feina brutal.

    ResponElimina