divendres, 1 de maig del 2015

Zona de pícnic de l'Ermita de Sant Marc, Gironella, Berguedà

Bonica i agradable zona de pícnic a les afores de Gironella. S'hi arriba per una pista forestal que surt de la Colonia Cal Bassacs, del terme municipal de Gironella.
Consta de nomès dues taules de fusta i una font.

Hi ha molt espai per jugar als dos costats de la capella.

L'esglèsia actual data del S XVIII, però segons explica un plafó informatiu,la capella primitiva es va construir a la roca en el SX on ara hi ha la sacristia. Si aneu a darrera, veureu que hi ha una finestra a la pedra.

Des d'aquí es poden fer passejades i té unes vistes molt maques, si no fos per l'autovia... És una llàstima, perquè l'indret és realment bonic. Però igualment és molt agradable.

Hi ha espai per deixar els cotxes.

Situació:

Accés: Si des de la carretera que porta de Cal Bassacs a Gironella agafeu el carrer Estudis Bassacs, anireu trobant indicacions per arribar a l'ermita. Però potser el camí més fàcil és una pista que surt del costat de la benzinera Repsol que hi ha a l'entrada de la Colònia Bassacs.

A partir d'aquí heu de seguir endavant sense agafar cap desviació fins haver creuat per sobre l'autovia on trobareu  de seguida l'ermita.

Què visitar?

Gironella:

Berguedà:

1. Molt bon Reportage Martaa part del demes el que me a semblat molt interesant es Gironella llastima tingui el Bergada tan lluny una abraçada !!!

1. Moltes gràcies Cinto! Si Gironella és bonic, nosaltres no hi haviem estat mai perquè sempre ho passavem de llarg cap a l'Alt Berguedà i la veritat és que el Baix Berguedà també és molt bonic, diferent però molt bonic.