diumenge, 28 de juny de 2020

Àrea de pícnic de la Font de la Llusada, Borredà, Berguedà

Inspirats en el bloc de fons de la web Encos hem estat en aquesta petita, fresca i agradable àrea de pícnic a les afores de Borredà. S'hi arriba caminant. Les fotos són d'aquest matí.
Consta de 2 taules de pedra  ubicades a dos nivells. Una taula està al costat mateix de la font i té 2 bancs, és un pel baixa però   no està malament; l'altra taula està per sota i té un sol banc correder al llarg de la pared. Les 2 taules tenen ombra. La font és bonica, té un cartell amb el nom i té grabat 1906. L'espai és reduit i no hi ha espai per córrer.

La taula de sota:

Al costat de la font hi han unes escales que porten a un camí cap al poble.

Situació:

Coordenades de GPS:  42° 8'21.47"N    1°59'46.08"E

Accés: S'hi pot anar des del poble i des de la carretera, nosaltres hi hem anat des de la carretera. Si veniu de Berga o Vilada quan arribeu a Borredà heu de creuar el poble seguint la carretera fins que trobareu una desviació cap a Sant Jaume de Frontanyà, la preneu i poc després, a uns 500 metres hi ha un caminet que surt de l'esquerra de la carretera, costa veure-ho, però hi ha 2 cartells de fusta que anuncien el poble i la font. Just al costat hi ha un petit espai per deixar el cotxe, nosaltres ens ho hem passat de llarg i l'hem deixat uns 300 metres més amunt.
Al Google Earth no es veuen els cartells perquè són imatges antigues

És un petit corriol en baixada fins a la riera, la creueu i el corriol torna a pujar, en total són uns 200 metres i ja trobareu la taula de sota, la font i l'altra taula estan 10 metres més amunt.

Què visitar?

Borredà:

Si esteu a Borredà no deixeu de visitar el Gorg del Salt i la riera de Mergançol, aquest estiu amb el tema del Coronavirus no està permès el bany a cap riu, riera,torrent del municipi; però són bonics de veure.