diumenge, 2 d’agost del 2015

Zones de pícnic (merenderos) a Navarra

Hem passat 8 dies per terres de Navarra, he de dir que és una regió impressionant. No tenia clar si fer-ne entrada de les zones de pícnic que trobéssim, però n'hi ha tantíssimes que em vaig bloquejar una mica fins al punt que vaig deixar de fotografiar-ne, era absurd.
Al final he decidit fer una sola entrada englobant-ho tot i sobretot volent transmetre el missatge que aneu a veure el què aneu a veure no us preocupeu, hi ha zones de pícnic a tot arreu: als llocs turístics, a les poblacions, a la carretera (però algunes espectaculars), a la muntanya... Us faig un petit recull d'algunes de les que hem vist que estan a llocs interessants (no estan tots ni pretenc que hi siguin, són alguns dels llocs que a nosaltres ens han interessat visitar).
Aprofito per dir-vos que Navarra no està tan lluny, de Barcelona a las Bárdenas Reales que estan al sud del Reyno de Navarra vam trigar unes 4 hores.

Bárdenas Reales:

Zona de pícnic: Ermita de la Virgen del Yugo, a més de l'ermita té taules a l'ombra, barbacoes (tancades a ple estiu), zona de jocs, mirador a les Bárdenas, bar-restaurant i banys.

Olite:

Zona de pícnic: està darrera del parador i als peus del Palau Reial per la part exterior. Hi ha les 6 taules de fusta que es veuen a les fotos i 2 més a l'acera del davant.

Roncesvalles:

Zona de pícnic de Roncesvalles: està a sota de l'aparcament, és un petit espai amb 2 taules.

Pel camí en trobareu vàries i totes més maques, nosaltres vam dinar a Bruguete que tot i estar al costat de la carretera s'hi estava molt tranquil i a més vam tenir la companyia de 3 gallines...

Selva de Irati: Vam fer la ruta menys popular perquè voliem veure un cromlech i va ser increible, a més del què buscàvem vam trobar: molts cavalls, vaques, ovelles, voltors i altres grans aus a més naturalment d'un paisatge increible.

El cromlech

Cova d'Arpea (l'accés en cotxe i el caminet final a peu no són aptes per gent amb vèrtig), està a uns 3 km des del Cromlech

Zona de pícnic de la Selva de Irati: aquest va ser el día que  no vaig fer fotografies de les zones perquè ja en portàvem massa de fotografiades; però el lloc era tan espectacular que ho he volgut compartir igualment. Al punt d'informació hi ha 1 zona (es paguen 2 o 3 euros per cotxe per accedir al parc natural), poc abans del punt d'informació n'hi ha una altre i al camí que vam agafar nosaltres cap a la fàbrica d'armament i al cromlech n'hi ha una altre (menys a la vista).

Nacedero del Urederra, Baquedano: imprescindible pels amants dels rius, gorgs i salts. Et diuen que són 2 hores d'excursió d'anar i tornar, però això és si no pares enlloc i vas per feina. Nosaltres vam trigar quasi 4 hores, però ens encanta fer fotografies i gaudir de les vistes; però conteu 3 hores.
S'ha de fer reserva perquè hi ha un límit de persones per dia, però és gratuit (al pàrking s'han de pagar 2 euros per cotxe). Es tracta del naixement del riu Urederra (aigua bonica en euskera) que durant tot el trajecte l'aigua és literalment turquesa.

Zona de pícnic del Nacedero del Urederra: a la zona d'aparcament hi han varies taules i banys, però és més bonica la zona de pícnic que hi ha camí del nacedero, un cop deixeu el poble trobareu una zona amb ombres i sol amb varies taules de fusta.

Monasterio de Iranzu:

Zona de pícnic del Monasterio de Iranzu: està al costat de l'aparcament i davant del recinte del monestir. Són taules  sense bancs, però és un espai molt agradable i fresc.

Pel camí entre Abárzuza (on per cert hi ha una bodega de Pacharan, aquí el trobareu més barat que als comerços) i el monestir trobareu varies taules de fusta, també trobareu unes taules de pedra molt rudimentàries i un altar molt bonic, entre les taules de pedra i l'altar surt una carretera que porta en pocs metres a una bona zona de pícnic amb barbacoes (consulteu perquè la majoria ara a l'estiu estaven tancades).

Ermita San Miguel de Aralar: us recomano pujar-hi des de Lekunberri o Irurzun, la carretera és molt millor i així veureu el preciós paisatge i els bonics pobles.

És molt curiós, hi ha una església construida a posteriori a l'interior d'una altra

Les vistes des de l'ermita
Baixant per la carretera cap a Lekunberri, al cap de poc de deixar l'ermita trobareu una fantàstica zona de pícnic a banda i banda de la carretera on vam tenir la sort de dinar amb la companyia de ponis.

El Bosque de Orgi, Lizaso: zona recreativa familiar amb zona de pícnic, punt d'informació, zona de passeig, laberint, banys, etc. Aquí també s'ha de pagar 2 o 3 euros per cotxe. Es troba a la Vall d'Ultzama anomenada la Suïssa de Navarra.

Elizondo, Vall de Baztan: he de dir que a nivell de paisatges, la Vall de Baztan és la zona que més ens va agradar.

Zona de pícnic de Elizondo, está dintre del nucli urbà, al costat del riu i darrera la Plaza de los Fueros (on hi ha l'Ajuntament).

Cova de Zugarramurdi: ens va sorpendre molt que la noia de les entrades parlava un català perfecte i a més tenien el full informatiu en català.

Zona de pícnic de Zugarramurdi: està per sobre del parking de la població (no de les coves), és un petit i agradable espai amb 2 taules de fusta.
Castillo de Javier:

Zona de pícnic de Javier: al costat del punt d'informació i dels banys hi ha una zona coberta, segons el planell hi ha una altre zona al costat del castell, no la vam veure.

Si marxant del castell preneu la desviació a Yesa i monestir de Leire, a aproximadament un 1km a la dreta trobareu aquesta fantàstica zona de pícnic amb barbacoes (ara no es podien fer servir).

Monestir de Leire: nosaltres hi vam trobar boira, però sembla ser que té molt bones vistes.

Merendero de Las  Vírgenes al Monestir de Leire: davant del monestir hi ha una desviació que anuncia la Font de lasVírgenes a 250metres. És un indret molt agradable i fresc.

Foz de Lumbier: Gorja espectacular que es pot recorre caminant per una antiga via de tren, són 1,3 km d'anar i el mateix camí per tornar totalment pla (també es pot tornar per un camí més llarg d'uns 4 km.). A part de l'actractiu del paisatge té l'al·licient de poder veure moltes aus, sobretot voltors que hi tenen els nius, també hi han Trencalos, aguiles, falcons i ocells més petits. Però nosaltres hi vam anar l'últim dia i plovia, així que quasi no en vam veure volar cap, una llàstima. Igualment veureu volar voltors a molts indrets de Navarra, però aquí és l'oportunitat de veure'ls de més a prop.

Al punt d'informació us deixaran prismàtics a canvi d'1 euro i deixar el DNI
Zona de pícnic de la Foz de Lumbier: a la zona d'aparcament (que també es paguen 2 euros per cotxe) i on està el punt d'informació hi ha una molt bona zona de pícnic amb barbacoes i banys. Hi ha varies taules de pedra.

Uns metres més endavant hi ha un petit espai amb algunes taules de fusta sota els arbres.

Si heu tingut la paciència d'arribar fins aquí, deixeu-me que us recomani la casa de turisme rural que vam llogar. Es tracte d'una casa de poble molt maca amb jardí en un petit poble, a uns 30km. de Pamplona. La propietaria, la Txaro, és encantadora i us ajudarà en el què necessiteu. Llogar una casa o apartament farà que pogueu estalviar fent alguns àpats a la casa o preparant el menjar per fer pícnic.

1. Molt bona iniciativa lo de continua les zones de Picnic fora de Catalunya segurament a mes de un li anira molt be la teva informacio magnific reportage Marta una Abaçada !!

2. Moltes gràcies Cinto! No és algo que podré fer sovint, però he tingut l'oportunitat i ha anat així.
    Una abraçada!

3. Muy útil y detallado, algunos de ellos ya conocía, pero estaba buscando nuevos lugares a los que ir a comer y este blog me ha ayudado mucho!

1. Hola,
      Pues me alegro mucho, la verdad es que en Navarra hay muchísimas zonas de picnic. Que lo disfrutes!
      Un saludo,

4. Bon articul, moltes gràcies, ens ajuda molt a poder fer eixa paradeta per menjar, i poder gaudir de la natura.