Pàgines

diumenge, 22 de desembre del 2019

Àrea de pícnic del Mirador de la Pineda, Castell de Mur, Pallars Jussà

Inspirats en la web YouMeKids hem estat en aquesta bona àrea de pícnic a la ribera del Embassament de Terradets, al terme municipal del Castell de Mur. Les fotos són del dissabte passat al matí.
Consta de 4 taules de fusta molt ben ombrejades per la Pineda que dóna nom a l'espai. L'àrea està a la ribera de l'Embassament de Terradets com ja us he dit més amunt; és un espai ideal per dinar i esbargir-se gaudint de la bellesa de l'entorn, tot i que a les fotos no és vegi l'entorn degut a la boira. Des de la carretera, si arribeu a veure que hi ha taules, sembla que sigui una simple àrea de carretera, però res més lluny, val la pena parar i descobrir-la.














El mirador és un un mirador d'aus i de pas de l'Embassament. Està a tocar de 2 de les taules i també de l'aigua. A dintre trobareu un cartell amb informació de les aus que podeu veure.hi.




A l'aparcament trobareu un cartell informatiu de la Serra del Montsec, que està ben a prop. També hi trobareu indicadors del sender que rodeja el pantà.




Situació:



Coordenades de GPS:   42° 4'49.60"N    0°53'16.17"E

Accés:  Està a la carretera C-13 cap al final de l'embassament, si aneu en sentit Nord cap a Tremp, a l'alçada de mig embassament veureu l'Hotel - Restaurant Terradets, a partir d'aquí esteu atents perquè abans d'1 km hi ha la desviació de l'àrea de pícnic i és molt fàcil passar-la de llarg.



Què visitar?

Castell de Mur: és un d'aquests municipis que reuneix varis pobles a més de l'emblemàtic castell que dóna nom al municipi. El 2016 vam visitr el Castell de Mur i la seva colegiata, són d'una gran bellesa arquitectònica i estan ubicats a certa alçada proporcionant unes magnífiques vistes de l'entorn (inclòs l'embassament de Terradets). No gaire lluny hi ha una àrea de pícnic, però no hi hem estat.
Vistes del castell i la col·legiata pel camí d'ascens




L'embassament i la Serra del Montsec des de la col·legiata








Pallars Jussà:
La Vall Fosca des de Cabdella

2 comentaris: